Sunday 25 March 2012

A lazy sunday/En doven søndag

So did I use my time to sort UWL pictures? Nope, I took a little shopping trip and came back with (among others) a "blink dress" for my cousin's engagement - pictures will be posted later. It has been one of those days where time flows as slowly as the first blob of ketchup on its way out of the bottle. The boys were up and Lionardo was having breakfast before I dragged myself out of bed. Kim came in discreetly to see if I was awake - he knows how grouchy I am before my morning shower.

My breakfast was Chicken Congee - courtesy of the very attentive Amir, who remembers my breakfast cravings. So far it has been - nasi lemak yesterday, chicken congee today and spicy curry fried noodles tomorrow. Kim has a more moderate breakfast (comparatively speaking).
Then is was pool time - not a good idea apparently for me. My tummy felt like I had swallowed a stack of bricks. We did manage a little over an hour of pool and sun.

No lunch today for the grown-ups - we were definately on python mode, digesting our big breakfast by sitting and chilling on the veranda. By the cocktail hour it was a different story. Finger-food at  cocktails included satay - just what a hungry python needs.

We came back to a room, that had been given en excellent turn down service. All my shopping was neatly folded on the beautifully turned down beds.  Sigh, only a bit of blogging to do before TV in bed - a lazy sunday ending.

Brugte jeg min tid idag til at sortere billederne fra UWL? Næh, jeg tog en lille shopping tur og kom tilbage med bl.a. en blink kjole til min kusines forlovelse - billederne kommer senere. Det har været en af de dage, hvor tiden flyder lige så langsomt som den første klat ketchup på vejen ud af flasken. Drengene var oppe og Lionardo var i gang med morgenmad inden jeg trak mig selv ud af sengen. Kim kom diskret ind for at se om jeg var vågn. Han ved nemlig hvor gnaven jeg er inden min morgenbruser.

Min morgenmad var grød kogt, på ris og kylling (chicken congee), takke at være den altid opmærksomme Amir, som husker mine morgenmads ønsker. Indtil videre er det blevet til - nasi lemak igår, congee idag og stærkt, kyrderet stegte nudler i morgen. Kim fik en beskeden morgenmad i forhold til mig. Så var det tid til pool og det var knap så god en ide for mit vedkommende. Min mave følte som om jeg havde spist en palle murersten. Vi fik dog lidt over en time ved poolen.

Ingen frokost til de voksne - vi legede python (den store morgenmad blev fordøjet mens vi slappe af på varandaen). Da vi nåede til cocktail tid stod det anderledes til. Fingermad ved cocktails indkluderede satay (grillede kyrderede kød på spyd serveret med kryderet jordnødder sovse) - Lige noget for en python.

Vi kom tilbage til et værelse, som var smukt forberedt til sengetid. Al mine indkøb var sirligt lagt sammen på vores seng. Suk - kun lidt arbejde med bloggen og så er det tid til TV i seng - en dovne søndags afslutning.


My lovely congee breakfast, Min skøn congee morgenmad

Mummy, take that picture of the garden and lets go to the pool now. Mor, Tag nu det billede af haven og lad os til poolen nu.


The python fodder, Python foder



The satisfied pythons, De tilfredse pythoner.


The magic of turn-down service, Tryllet af natpersonalet. 

No comments:

Post a Comment