Monday 9 April 2012

Easterbreak & a computer breakdown/Påskeferie & en sygemeldt komputer

Its been both a great easter and a not so great easter. Easter with the family is always great, and especially so when listening to Lionardo chatter away with grandma & grandpa on Easter sunday. The horrid not so great part came later  in the evening when I discovered that my faithful HP had suffered a "stroke" - an AMD processor fault. 24 hrs. later (monday evening), the HP is revived but only enough to back up data and I have bought a new laptop. I am now discovering the joys of a US keyboard configured to Danish.

Det har både været en god og en mindre god påske. Påske med familien er altid dejligt, og det har været særlig godt at høre Lionardo tale som et vandfald med sin bedsteforældre. Den mindre god del kom senere på aftenen, da jeg opdagede at min trofaste HP havde fået et "slagtilfælde" - en fejl i AMD processoren. 24 timer senere (mandag aften) er HP genoplevet men kun til at tage back up af dataen og jeg har købt en ny bærbar. Jeg er nu i gang med at opdage glæden ved en amerikansk tastatur som er konfiguret til dansk.

Enjoying the sun on Easter; Jeg nyder Påskesolen.

The boys enjoying a story after their swim; Drengene nyder en historie efter svømmeturen.

Cross-buns and coloured boiled eggs, a family tradition at easter; Søde boller og farvede æg (kogt) er min families påsketradition


Easter lunch with the grandparents; Påskefrokost med bedsteforældre

No comments:

Post a Comment