Saturday 14 April 2012

My cousin got engaged/Min kusine blev forlovet

My cousin got engaged today. In my family and according to indian tradition an engagement is a family enterprise. So the whole family was gathered today for the celebration. The preparations for the engagement had been going on for weeks  and my aunt family had been extra busy all day with the final touches.

The formal dress for ladies was the sari and the room was filled with the jewel like tones and glitter of saris. Then there is always the exception....me. I got to wear my lovely red dress with my shawl as a touch of glitter.

Min kusine blev forlovet i dag. I min familie og efter indisk tradition er en forlovelse en family foretagende. Så hele familien var samlet idag for at fejre kusinens forlovelse. Min mosters family har været i gang i flere uger med forebederelsen og de havde travlt i dag med de sidste detaljer.

Til formelle begivenheder er kvinder altid klædt i en sari og stuen var fyldt men masser af farve og glimmer. Der er dog altid en udtagelse ....mig. Jeg fik mulighed for at have min flotte rød kjole på med lidt glimmer i form af min sjal.

From the left: From the engagement celebration - My aunt Rani, myself, my mum, my grandmother (turned 90 this february) and my aunt Lily.
Fra venstre: Fra forlovelsen -  Min moster Rani, mig, min mor, min mormor (hun blev 90 i februar) og min moster Lily.

No comments:

Post a Comment