Sunday 29 April 2012

Return to reality/Retur til virkelighed

After 2 fantastic months, we finally came home last Thursday (25/4). Before we left I had a little issue regarding our baggage - total excess 35 kgs, which at 50 USD pr. kg was mega "ups"! Fortunately we got the baggage down to precisely 90 kgs and everything was smiles again. Lionardo trounced me at UNO while we waited at the lounge. Then smooth skies until through to Copenhagen, gliding through imigration and customs before alighting in a taxi for home.

The next day reality hit big time - I was hit by stress and the weather change. I got something that felt like a 24 hour super influenza and had to spent the day in bed. But all's well and ends well and well it did end with a weekend marathon of unpacking. Conclusion - I don't need more things ;-)

Efter 2 fantastiske måneder, kom vi endelig hjem i torsdags(25/4). Inden vi rejste havde jeg en lille sag vedrørende vores bagage - bagageovervægt 35 kg, hvilket var meget uheldigt eftersom det kostede 50 USD pr. kg! Heldigvis fik vi vægten ned på præcise 90 kg og alt var fint igen. Lionardo bankede mig i UNO mens vi ventede i loungen. Derefter fine forhold frem til København, gennem imigration og told og endelig til taxaen og hjemme.

Næste dag blev jeg i stor stil ramte af virkelighed - jeg blev ramte af stress og klimaforskellen. Jeg fik noget der føltes som en 24 timers lede influenza og var i senge hele dagen. Men det endte fint og hele weekenden gik med at tømme kufferne og at finde plads til ting. Konklusion - Jeg har ikke brug for flere ting ;-)

The boys are ready for the long flight, Drengene er klar til den lange flyvetur

About 2½ hours later we have left Malaysia, Ca. 2½ timer senere har vi forladt Malaysia.

 


We are counting down to Copenhagen. Vi tæller ned til København

 


Some supper before bed - a light starter of seared scallops with a lovely riesling, Lidt natmad inden sengetid - en let anretning af stegt kammuslinger med en dejlig riesling til.


I opted for some instant noodles instead of the full main course - the riesling was good with instant noodles too. Jeg valgte lidt suppenudler istedet for den tunge hovedret - rieslingen smagte også dejligt med nudlerne.

No comments:

Post a Comment