Friday 13 April 2012

A tailor made day/En dag skræddersyet til mig

On monday I went to Kims tailor - well the tailor that Kim used on our last trip. I had less than 2 weeks left in KL and I had not ordered my suit yet. Horrors! With my fashion scrapbook under arm I went to the tailor for a marathon session of choosing materials, measurements and pricing. Three days later (Thursday) the tailor called to see if I could come for my fitting earlier. I had planned another shopping trip to "Hari-Hari" (see post from 5th april) after lunch at my parents, so the fitting had to wait.

When I got there the team was ready and the fitting began. One intense hour later we were done.  Here are some pictures from the fitting and of " Hari-Hari". My day ended at 5.30 am - yawn!

I mandags tog jeg til Kims skrædder eller rette sagt den skrædder, som Kim brugte på vores sidste tur til Malaysia. Jeg havde mindre end 14 dage tilbage i KL og jeg havde endnu ikke bestilt min jakkesæt. Meget slemt! Med min lille modebog under armen tog jeg en ordentlig omgang hos skrædderen, hvor jeg valgte stofferne, jeg blev målt og jeg forhandlede prisen. Tre dage senere (torsdag) ringede skrædderen for at spørge om jeg kunne prøve tøjet tidligere end aftalt. Jeg havde planner om en tur til "Hari-Hari" (se indlæg fra 5. april), så skrædderen måtte vente.

Da jeg kom til skrædderen var hele holdet klar og vi gik igang. En intense time senere blev vi færdig. Her er nogle billeder fra skrædderen og lidt fra "Hari-Hari". Min dag sluttede kl.05.30 - gab!

The tailorshop at Ampang Park, Skrædderbutikken i Ampang Park shopping centret.

The second tailor and cutter making sure the vest is fitted correctly, 2. skrædderen og assistanten sikrer sig at vesten sidder som den skal

Making adjustments to the three piece suit,  Der foretages justering af habittens pasform


Hari-Hari's screaming green front. Hari-Hari med sin skrigende grøn facade.

 Hari-Hari is packed with clothes. Hari-Hari er tæt pakket med tøj




No comments:

Post a Comment